Magyar Falu Program

 Kerékpárút Anarcs és Kisvárda között (2016. február)

Kerékpárút Anarcs és Kisvárda között (2016. február)

Európában és így Magyarországon is egyre növekvő szerepet kap a kerékpározás legyen szó akár a szabadidős, vagy akár a napi hivatásforgalomról.

A modern mobilitási lánc egyik alapelemének számító környezetbarát jármű használatában hatalmas lehetőségek rejlenek, mégis, amíg a kerékpárral való közlekedés az emberek tudatában veszélyes közlekedési formaként él, és esetenként az indokoltnál valóban több kockázattal is jár, a környezeti és egészségügyi, előnyök kihasználatlanok maradnak. A kerékpározás csökkenti a zsúfoltságot, a légszennyezettséget, zajterhelést és hozzájárul a környezet védelméhez, az egészség megőrzéséhez. A kerékpár, mint közlekedési, turisztikai, és sportolási eszköz egyre inkább teret nyer hazánkban is, hasonlóan a nyugat-európai trendekhez. A kerékpárral való közlekedés, kisebb távolságokon gyorsabb, mint az autó. Legfontosabb előnye, hogy az egyik legkörnyezetkímélőbb közlekedési mód, hiszen sem az előállítása, sem a használata nem terheli úgy a környezetet, mint más járműveké. A kerékpáros turizmus egyre nagyobb teret hódít Európában, így Magyarországon is. Folyamatosan emelkedik az eladott kerékpárok száma, egyre gyakoribbá válnak a kerekpáros programok, növekszik a kerékpárosoknak nyújtott szolgáltatások és vendéglátás iránti igény.

Egyre több turisztikai attrakcióval rendelkező település és térség tekint úgy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére, mint turistavonzó befektetésre. Általánosságban elmondható, hogy hazánkban a kerékpárosok által okozott személysérüléses közúti balesetek száma magas. A kerekpáros közlekedést a közlekedési rendszer fontos részének kell tekinteni, amelyet a biztonságos, kényelmes és akadálymentes kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtésével kell a teljes közlekedési rendszerbe integrálni. A kerékpáros közlekedés fejlesztésének célja az elérhetőség biztosításán és a háztól házig történő közlekedésen túlmenően a környezettudatos közlekedési módok előnyben részesítése. 

A kerékpáros közlekedés környezeti, egészségügyi és turisztikai előnyeit kihasználva Európai Uniós támogatásból valósult meg a „Kerékpárral Kisvárda és Anarcs között” című, KÖZOP-3.5.0-09-11- 2015-0071 azonosító számú projekt, melyben Az európai Unió 191.071.500 Ft összegű Európai Uniós támogatást biz_tosított. A beruházás keretében 1420 mé_ter hosszúságú és 2,5 méter aszfaltburkolat-szélességű hivatásforgalmi kerékpárút épült meg. Az Anarcs községet Kisvárda várossal összekötő igen nagy gépjárműforgalmú, 4108 számú útszakaszon jelentős kerékpár és gyalogos forgalom is bonyolódik. A városi iskolák által szervezett kerékpártúráknak kedvelt helyszíne az Anarcs község területén található Báró-kert. Kisvárda város területén jelentős foglalkoztatással bíró cégek, üzemek találhatóak.

A város infrastruktúrájának köszönhetően sokan használják ki a bevásárlóközpontok adta lehetőségeket, az egészségügyi szolgáltatásokat, valamint jelentős mértékű a közintézményekben történő ügyintézés. Ebből kifolyólag Anarcs község területéről sokan járnak be a városba kerékpárral, kihasználva a két település közötti rövid útszakaszt. Az Anarcsot és Kisvárdát összekötő kerékpárút a kisvárdai Felső-Szabolcs kiemelt egészségügyi központját jelentő kórháztól a város közigazgatási határáig tartó 1226 m hosszú gyalog- és kerékpárúthoz csatlakozik, így megvalósult a biztonságos kerékpározás lehetősége Anarcs és Kisvárda között.

Date

2016. február 01.

Tags

Kerékpárút